Cégneve: MÁV Szolgáltató Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Rövidített cégneve: MÁV Szolgáltató Központ Zrt.
Székhelye: 1134 Budapest, Dévai utca 23.
Cégjegyzékszám: 0110045838
Adószám: 14130179-2-44
Nyilvántartó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
A MÁV Szolgáltató Központ Zrt. feladatköre sokrétű: szolgáltatási szerződéssel rendelkező megbízói – főleg, de nem kizárólag a MÁV-Volán-csoport vállalatai – számára pénzügyi, számviteli és kontrolling tevékenységet, humán szolgáltatást, raktár- és készletgazdálkodást, informatikai szolgáltatást, menedzsmenttámogatási és ügyviteli feladatokat lát el, valamint felelős a beszerzési, környezetvédelmi, szállítási, flottakezelési és leltározási, szolgáltatások biztosításáért is. Megbízói támogatásához hat üzletág biztosítja a szolgáltatásokat.
A Gazdasági üzletág fő feladata megbízói számviteli rendszereinek kialakítása és működtetése, számviteli és adózási szolgáltatások biztosítása, valamint a Társaság pénzügyi, számviteli és kontrolling tevékenységének biztosítása.
A Humán üzletág fő feladata a komplex humán szolgáltatási tevékenység, valamint a munkabiztonsági, az egészségvédelmi szolgáltatások és az oktatási szolgáltatás biztosítása a megbízói számára, továbbá a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. vonatkozásában a humánerőforrás gazdálkodással összefüggő feladatok ellátása.
A Beszerzési, környezetvédelmi és szállítási üzletág fő feladata a központosított szolgáltatások biztosítása megbízói tevékenységének ellátásához. Általános anyagkörök tekintetében központosított szolgáltatások a beszerzések, közbeszerzések lebonyolítása, szállítás és flottakezelés, eszköznyilvántartás és gazdálkodás, leltározás és selejtezés lebonyolítása, vasúti technológiához kapcsolódó energiagazdálkodás, környezetvédelmi rendszerek kialakítása és működtetése.
Az Raktár- és készletgazdálkodási üzletág fő feladata a megbízói tevékenységének ellátásához szükséges általános anyagok biztosítása. A feladat összetett, amely az igény jóváhagyásától kezdődően magában foglalja a készletgazdálkodást, az operatív beszerzést, a gázolajkiszolgálást, a gázolajkutak műszaki karbantartását, a ruhaellátást, és a raktározási szolgáltatások ellátását az igény raktárból történő kiszolgálásáig. Mindez a folyamatos kiszolgálás érdekében, a tervezési és kivitelezési időszakban szoros együttműködést igényel a megrendelő tagvállalatokkal és a beszerzési üzletággal.
Az Információs és technológiai szolgáltatások üzletág fő feladata közel 60 informatikai rendszer (levelezés, humán önkiszolgáló rendszerek, jegyértékesítés, utastájékoztatás, flottamenedzsment, stb.) proaktív üzemeltetése, ebből 16 rendszer 0-24 órás felügyelete. Emellett feladatai közé tartozik új informatikai rendszerek fejlesztése és integrációjának megteremtése, valamint két adatközpont és több, mint 100 000 db informatikai eszköz (pl. számítógépek, mobil eszközök, jegykiadó automaták) napi zavartalan működésének biztosítása.
A Menedzsment támogató és ügyviteli szolgáltatások üzletág Ügykezelési és dokumentációs szolgáltatást, valamint Irattári és Levéltári jellegű szolgáltatást nyújt megbízói számára. Fő feladatai a beérkező és kimenő küldemények kezelése, érkeztetése és digitalizálása, a cégkapun beérkező küldemények szervezeti egységek részére történő továbbítása, az irattárak és a MÁV Archívum működtetése, jegyzőkönyv-leírási szolgáltatás nyújtása, a Dokumentum Menedzsment Rendszer szakmai felügyelete, továbbá a Társaság ügyvezetésének, testületei munkájának támogatása.